חדשות התיירות: מרכז ארכיאולוגי בלוד

    קובי פינקלר No Comments on חדשות התיירות: מרכז ארכיאולוגי בלוד

    והשבוע בחדשות התיירות: תיירות אפריקאית, מלון חדש, מרכז ארכיאולוגי בלוד ו"מאה שנה לאנז"ק"

    הפסיפס שהתגלה בלוד
    8:46
    02.05.24
    אתר קול חי No Comments on טראמפ מתייחס למהומות: "צריך להביס את הרדיקליים"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    קק"ל פותחת את סדרת אירועי 100 שנה לכיבוש ישראל על ידי כוחות אנז"ק

    השבוע, נחתה בארץ משלחת "מאה שנה לאנז"ק" לכבוד הקרב הגדול שהתרחש בינם לבין העות'מאניים על אדמת ארץ ישראל לפני כ-100 שנה. את המשלחת מובילים ראש ממשלת אוסטרליה, מלקום טרנבול וראש ממשלת ניו זילנד, ביל אינגליש. האנז"ק היה כוח המורכב מחיילים אוסטרליים וניו זילנדים, אשר לחם לצד הבריטים במלחמת העולם הראשונה, והיווה את הכוח המרכזי בכיבוש הארץ מידי האימפריה העות'מנית.

    לוחמי אנז"ק אשר לחמו על אדמת ארץ ישראל לפני כ- 100 שנה אומנם כבר אינם בין החיים, אך בני דור ההמשך שלהם יגיעו לאירועי אנז"ק ויפגשו את בני הדור השני והשלישי של המתיישבים שחיו בישוב היהודי בארץ ישראל בשנים ההם. קק"ל משמרת ומפגישה בין בניהם של לוחמי אנז"ק ובניהם של המתיישבים בארץ ישראל, על מנת לשמר קשר היסטורי זה.

    דניאל עטר, יו"ר קק"ל אמר: "השנה אנחנו מציינים 100 שנים לאחד הקרבות הכי גדולים שהיו בהיסטוריה בין מעצמות על שהתקיימו על אדמה הארץ – קק"ל תציין קרב היסטורי זה במספר מוקדים בארץ וביניהם נתיב אנז"ק אשר מציין היכן לחמו המעצמות".

    הונחה אבן הפינה למלון "גני המושבה", במושבה הגרמנית בחיפה

    המלון, יכלול 160 חדרים, חלקם סוויטות שפונות לים, וחלקם חדרי בוטיק יוקרתיים. עוד יכלול המלון ספא יוקרתי, ומרכז כנסים. בנוסף, תקים החברה, במתחם, מרכז מסחרי יוקרתי, בשטח של כ- 3,000 מ"ר, בסגנון "שרונה מרקט" בת"א וחניון ציבורי שיספק כ- 200 חניות, הן לאורחי המלון ומרכז הכנסים, והן ללקוחות המרכז המסחרי.

    לופטהנזה הגישה הצעה לבנייתה מחדש של חברת התעופה אליטליה

    קבוצת לופטהנזה הגישה השבוע, הצעה רשמית לבנייה מחדש של חברת התעופה אליטליה, תחת שם הקוד "NewAliItalia". לופטהנזה בחרה לא להגיש הצעה לרכישת אליטליה בשלמותה, אלא הביעה עניין רק בחלקים מקווי התעופה הגלובליים של אליטליה, לצד קווים מקומיים פנים-אירופיים.

    ההצעה כוללת תכנית קונספט לבנייה מחדש של אליטליה, בדגש על מודל עסקי ממוקד (NewAlitalia). אשר ייצר אופק כלכלי לטווח ארוך.

    ובתוך כך, קבוצת לופטהנזה שוברת שיא של כל הזמנים בתנועת הנוסעים, בתשעת החודשים הראשונים של השנה: שיא היסטורי של 98.4 מיליון נוסעים בתשעת החודשים הראשונים של 2017.

    כמו כן, חברת התעופה אוסטריאן איירליינס פרסמה את תנועת הנוסעים בשלושת הרבעונים הראשונים של שנת 2017. אוסטריאן רשמה תנועה של 9.8 מיליון נוסעים, גידול של 13.9%, בהשוואה לשלושת הרבעונים הראשונים ב-2016.

    גם בישראל הקבוצה ממשיכה לרשום עליות בתנועת הנוסעים. לופטהנזה הודיעה לאחרונה על הוספת טיסה יומית נוספת בקו ת"א-מינכן, החל מקיץ 2018. בתוך כך, תציע לופטהנזה 14 טיסות שבועיות למינכן במקום 13 המופעלות על-ידי החברה כיום.

    "מרכז ארכיאולוגי פסיפס לוד" יוצא לדרך

    אבן הפינה של "מרכז ארכיאולוגי פסיפס לוד ע"ש שלבי וייט ולאון לוי" הונחה השבוע, בטקס חגיגי.

    פסיפס לוד הנודע, אשר הוצג עד כה בפני מאות אלפי מבקרים במוזיאונים החשובים בעולם דוגמת המטרופוליטן, הלובר והארמיטז', הוא מהמרהיבים והשלמים שנחשפו בעולם. הפסיפס התגלה במפתיע בשנת 1996 על ידי מרים אבישר מרשות העתיקות, כחלק מחפירה שמטרתה היתה הצלת ממצאים ארכיאולוגיים לפני הרחבת רחוב החלוץ בעיר, כפי שתכננה העירייה.

    הפסיפס, היוצא דופן באיכות בנייתו, בתכניו ובמצב השתמרותו, שימש למעשה כרצפת אולם הטרקלין של וילה, שהייתה חלק משכונה של בתי אמידים שעמדה בלוד בתקופות הרומית והביזנטית.

    מחירים חסרי תקדים ליבשת אפריקה

    חברת התעופה אתיופיאן איירליינס, הודיעה על מחירים חסרי תקדים למקדימים להזמין למגוון היעדים אליה היא טסה במדינות שונות ביבשת אפריקה, המזרח הרחוק ודרום אמריקה – המחירים תקפים ליציאות בעונה החמה של יעדים אלו עד ה-31.3.18.

    טיסה מישראל ליוהנסבורג החל מ- 613$, לדלהי 636$, ניירובי החל מ- 680$, בומביי 696$ קייפטאון החל מ- 711$, זנזיבר החל מ- 662$, בנגקוק החל מ- 659$ סיישל החל מ- 795$, הונג קונג 746$, טוקיו 888$ סאו פאולו 948$- כל המחירים כוללים מיסים והיטלים.

    השנה חברת התעופה אתיופיין איירליינס התברגה לרשימת 50 חברות המובילות בעולם בזכות צי המטוסים החדש שלה והשירות שהחברה מעניקה לנוסעים. כמו גם החברה זכתה זו השנה השלישית ברציפות כחברת התעופה הטובה ביותר ביבשת אפריקה ובמזרח התיכון.



    0 תגובות